Välkommen!

Från mig till dig...

onsdag 26 oktober 2011

Pension

Nu har jag en ung pensionär här hemma. Jag får mer stöd och han får ändå tid att vara på jakt med Maggie.
Lämnat prover och på torsdag skall jag träffa husläkaren. Har något högt blodtryck, haft det länge. Tar inte medicinen regelbundet då den också är vätskeutdrivande. Det är ju inte så lätt att ständigt besöka toan då benen inte fungerar som de skall.
Vi har bra höstväder, dimmigt på morgnarna men ingen snö.
I em får vi hem älgkött som skall finputsas. Jag har ju en make som i lördags sköt en vuxen älg. Härligt att få detta i frysen. Det blir nog en flaska rött då vi agerar styckmästare.

Fåglarna utomhus blir fler och fler. Vi har hängt ut massor av mat åt dem. Jag älskar mina små därute. Bara vi inte så ofta fick kattbesök! Vi håller vakt.
Tobias har haft två tentor, matte. De gick bra.
Familjen i Gävle har varit på dop, lillkusinen Erik. Saknar dem så!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar