Välkommen!

Från mig till dig...

måndag 20 juni 2011

regnigt värre...

Har inte haft tid och möjlighet att skriva här på ett tag.
Har besökt min neurolog och ngt positivt delgav han oss. Skall ev få ingå i en testgrupp längre fram i höst. Fått höra om bukfetman dragit på sig, ngt som aldrig fanns, då man ännu kunde springa. Nya rön kan visa att just detta kan vara bra för oss som har den här diagnosen. Märker att jag ogärna använder mig av de tre bokstäverna ALS, det skrämmer som.

Vi har varit också på Mallorca, hela familjen vilket innefattar i dagsläget, jag själv, min man, två söner, en svärdotter och ett litet underbart barnbarn. Mycket på resan var helt underbart och tillgängligheten tämligen god. Mycket finns dock att göra för oss handikappade på hotellen.
Njöt av resan!!!!

Yngsta sonen har fått kompletteringar på ett projektarbete som är bedömt redan som ett VG (spets). Tyvärr upplever vi att flera av kompletteringarna förstör helhetsintrycket och ett bra jobb blir i våra ögon sämre. Vad gör han? sväljer och ändrar? Undrar om handledaren har betyg i det svenska språket???

Har påbörjat planteringen av blommor, måste nog pga av regnandet flytta in i garaget för att kunna avsluta detta.

På söndag var det åter dags för att hamna på golvet. Hamnade så illa att vi fick ringa på hjälp, för att jag åter skulle komma i sittande läge. Jag mår så dåligt av detta. Blir ledsen och känner mig mindre värd. Kunde dock nästa dag träna på rampen därute. Gick upp för den två ggr, sakta gick det men upp tog jag mig.

Igår hade jag två fd arbetskamrater på besök. Det är så roligt att jag ännu kan kommunicera med andra, minnas och skvallra. Att diskutera pedagogiska frågor är fortfarande roligt och givande.

Hej för idag! skall plocka fram kort från resan som skall publiceras snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar