Välkommen!

Från mig till dig...

lördag 5 november 2011

Hantverksmässa

Igår var vi på hantverksmässan i Luleå. Köpte mest ätbart. Hämtade också tårtan som jag vann på auktion för världens barn. Auktionen ordnades av Norrbotterns P4. Jag gav 625:- för en 20 bitars tårta.
Istället för en stor gjorde Carolas tårtor två tårtor, en röd jultårta och så en vintertårta med fågel och stövare. Oerhört vacker. Vi hade våra närmaste grannar på tårtkalas och vi tog även ngt starkare.
I onsdags var jag ensam hemma på kvällen, då Tomas åter avtackades för sina år som ekonomichef. Tobias tittade till mig eftersom min rullstol tidigare på dagen hade gått sönder och var mycket svårstyrd. For sedan hem för att återkomma en timme senare eller så skulle jag ringa.
Tog mig dock själv till toaletten och under det besöket mådde jag inte bra. Kände på mig att det skulle kunna sluta illa, vilket det också gjorde. Hann ej ringa sonen. Vaknade till av att min käre man pratade med ngn itelefon och pratade ngt om ambulans. Då vaknade jag till liv och avstyrde allt.  Tur i oturen så ramlade jag inte utan blev sittande i bakåtlutande läge. Sköterskan sa att vi på eget bevåg avsa ambulansen.
Skall lägga in en bild på tårtan senare.
Nu blir det gratäng och älgbiffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar